15/04/2014

Birçok yeniliğin başlatıcısı ve endüstriyel mutfak sektörünün gelişimindeki lokomotif şirketlerinden biri olarak bilinen Makpa Dış Ticaret, yeni açtığı mağazasında endüstriyel mutfak ekipmanlarının teşhirinde yeni bir konseptin öncüsü olarak karşımıza çıkıyor. Şık bir restoranı andıran Makpa'nın teşhir mağazası, sektördeki profesyonellerin ve yeni adım atacakların ufkunu açacak nitelikte...

Horeca sektöründe proje, satış, montaj, bakım ve satış sonrası servis departmanlarıyla 1984 yılından beri faaliyetlerini sürdüren Makpa Dış Ticaret, birçok yeniliğin başlatıcısı ve sektörün gelişimindeki lokomotif şirketlerinden biri olarak biliniyor. Temsil ettiği tüm ürünlerin montaj, bakım, yedek parça temini ve satış sonrası servis hizmetlerinin tümünü sağlayan Makpa, bugün yeni açtığı mağazasında endüstriyel mutfak ekipmanları teşhirinde yeni bir konseptin öncüsü olarak karşımıza çıkıyor. Şık bir restoranı andıran teşhir mağazası, sektördeki profesyonellere ve yeni adım atacaklara yerinde ve birebir ürünleri yakından tanıma imkanı sunuyor. Makpa Dış Ticaret'in sahibi Ali Sözmen ile şıklığı ve farklılığıyla dikkat çeken yeni mağazanın konsepti üzerine konuştuk. 

Makpa yeni mağazasında nasıl bir konsept geliştirdi?

Endüstriyel mutfak denilince genelde mekanın arka tarafı akla geliyor. Bizim ekipmanlarımız genelde görünmeyen yerlere konuluyor. Bugün ise arka plandan ziyade 'şov mutfakları' dediğimiz müşterinin önünde onlarla interaktif bir ilişki sağlayan mutfaklar daha çok talep ediliyor. Burada planladığımız şey, gelen kişilerin içini açan, iştahını arttıran bir teşhir alanı açmaktı. Çünkü sattığımız ekipmanlar; doğru yerde, doğru şartlarda kullanıldığında mekanın dekorunun bir parçası olmaya başlıyor. Dolayısıyla gelen müşterilerin gözüne çok batmayacak şekilde, farklı yöntem ve dizaynlarla mekana yerleştirmek gerekiyor. Ürünleri sıra sıra yerleştirmek yerine farklı bir konseptle teşhir etmek istedik. Tabii bu ekipmanları çalışan bir yere projelendirmekle mağaza içinde sergilemek arasında farklılıklar var. Burada her türlü pişirme şovu yapabilirsiniz ama biz bunu devamlı yapacak bir müessese değiliz. Bizim gayemiz, ekipmanlarımızı doğru yerde sunmak. 

Mağazanın kurulma sürecini anlatır mısınız?

Çok detayla uğraştığımız için çok kısa sürede tamamlanmadı. 2-3 aylık bir çalışma diyebiliriz. İç mimaride AVS Mimarlık'tan destek aldık. Buraya bilinçli müşterilerin yanı sıra konuyu hiç bilmeyen kişiler de gelebiliyor. Örneğin, açık mutfaklı bir yer açmak isteyen ve bu konuya uzak bir kişi, buraya geldiğinde yapmak istediği şeyi bilfiil görebiliyor. Kişilerin aldıkları ekipmanları doğru konumlandırdığında, nasıl bir mekan yaratacaklarını görebilecekleri şekilde tasarladık mağazamızı... 

Burada kurumlara, müşterilere ve meraklılarına neler sunacaksınız?

Burada müşterilerimize ürünleri birebir ve yerinde görme imkanı sunuyoruz. İkinci olarak eğitim ve seminerler düzenleyeceğiz. İsteyen firmalara lansman yapabilecekleri alan sunabildiğimiz gibi aşçıların ekipmanları bilfiil yerinde çalıştırabileceği veya özel çalışma yapmak isterlerse kullanabilecekleri bir yer olacak. İlerleyen zamanlarda ise kurslar düzenlemeyi planlıyoruz. 

Mağazada ürün teşhiri dışında başka ne tür çalışmalar yapacaksınız?

Burada enternasyonel bir atmosfer yarattık. Tüm konseptleri aynı çatı altında toplayan bir yer olmak yerine, belli konseptleri ilave edebilecek şekilde bir sistem geliştirdik. Bugüne kadar teknoloji konusunda öncü olmaya çalıştık. Bu misyonumuzla hareket ederek yeni teknolojileri de müşterilerimize tanıtacağız. 

Hangi ürünleri sergiliyorsunuz?

Burada şov mutfakta olması gereken her şey var. Uzun yıllardır Cimbali kahve makineleri konusunda çalışıyoruz. Piyasada kahve ekipmanları konusunda ciddi bir yere sahibiz. Bu konuya ağırlık vererek, ilerleyen dönemlerde kahve kültürü ve iyi kahve yapmak konusuyla ilgili çalışmalar yapacağız. Diğer kısmında ise soğuk mutfak ve pişirmeyle ilgili yeni teknolojilere sahip üniteler bulunuyor. 

Partnerleriniz kimler?

Electrolux ile ciddi boyutta çalışmalarımız var. Cimbali esspresso kahve makineleriyle de uzun yıllardır çalışıyoruz. Onun yanı sıra projeye göre çeşitli kurumlarla işbirliği yapıyoruz. 

Bu mağazayla ilgili nasıl beklentileriniz var?

Tabii bir getiri beklemek söz konusu ama en azından prestijli bir yere sahip olmak, neleri yapabildiğimizi göstermek ve de müşterilerimizi bu olayı göstererek eğitmeyi amaçlıyorduk. Bu ekipmanların böyle bir ortamda nasıl güzel gösterilebileceğini vurgulamak da önemli. İlk hedefimiz, bilinçli müşteriyle kaliteli ürünleri buluşturmak; ikincisi böyle bir iş yapmak isteyen aday müşterilere de ekipmanları birebir ve yerinde göstererek onları kazanmak. Tabii herkesin eninde sonunda ihtiyacı olan düzgün bir iş çıkarmak, iyi bir müşteri kitlesine sahip olmak. Bu, işin maddi beklentisini de karşılar ama beklentiler her zaman maddi değildir, manevi haz da önemlidir. Ben şahsen yaptığım bu işlerde manevi haz da duyuyorum. Horeca sektöründeki tüm kurumlar bizim potansiyel müşterimiz. Yeni yatırımlar bizim için en önemli konu.